Kto chciałby wiedzieć co dzieje się w głowie klienta, kiedy dokonuje zakupu?
Ja na pewno! Dlatego ucieszyłem się, gdy padł pomysł reklamy kursu online o tematyce psychologii marketingu.
Przy okazji ten projekt stał się poligonem dla 2 testów – nietypowych kreacji reklamowych oraz sposobów refinansowania kampanii.
Nietypowe kreacje przyniosły klikalność nawet 2-3 razy większą niż średnia w innych kampaniach. Z kolei model refinansowania sprawił, że odzyskaliśmy aż 55% pieniędzy wydanych na budżet reklamowy!
Słowem wstępu
BARDZO WAŻNE – to co pokazuję tutaj, to nietypowe podejście do reklamy, którego NIE stosuję u swoich klientów!
Podczas kampanii na moje własne potrzeby testuję czasem bardzo różne kreacje. W ten sposób mogę wyłuskać jak najwięcej trendów, które później wykorzystuję w kampaniach dla zewnętrznych firm, ale w bardziej stonowanej wersji.
Jakie reklamy NIE działały?
Najkrócej mówiąc, nie działały typowe reklamy, zgodne ze „sztuką”. Jeśli się temu przyjrzeć, nie ma co się dziwić – każdego dnia widzimy reklamy kolejnych „coachów marketingu”, którzy mówią, że ich kurs dzieli nas od stworzenia firmy zarabiającej miliony…
Dlaczego więc odbiorcy mieliby zaufać akurat mi, skoro mojego reklamy wyglądają identycznie?
Lekcja nr 1 z dzisiejszego case study – jeśli branża ma złą opinię, pokaż, że Twoja firma się od niej różni!
Na początek przykłady 2 tekstów i 2 grafik, które zupełnie się nie sprawdziły i osiągały współczynnik kliknięć linku mniejszy niż 1%, a koszt kliknięcia linku od kilku, do nawet kilkunastu złotych!
Anty-reklama nr 1
Jak zdobyć klienta w 1 dzień? 🤔
A co jeśli powiemy Ci o zdobyciu dziesięciu czy stu?
❌ Pewnie teraz myślisz, że to reklama kolejnego szkolenia z zakresu Facebooka, YouTube’a czy innych social mediów.
Te narzędzia są okej, ale… to dalej tylko narzędzia. Często słyszę zarzut, że “Facebook nie sprzedaje”.
Wiesz dlaczego? Bo to nie jego rola❗️
Tak samo możesz wynająć billboard w centrum miasta i powiedzieć, że nie działa. Ale to wina billboardu czy tego co na nim jest?
Natomiast poza ładną grafiką i chwytliwym tekstem jest jeszcze ważniejsza rzecz – to, jakie emocje całość wywoła w Twoim potencjalnym kliencie.
✅ O tym właśnie mówi PSYCHOLOGIA MARKETINGU.
A jak się jej nauczyć?
Na początek możesz posłuchać tego, co mam do powiedzenia!
Skoro dalej czytasz ten tekst, to znaczy, że mój sposób komunikacji Ci odpowiada. I wiesz co? Twoim klientom też się spodoba!
🕒 Dlatego też już 17. maja o godzinie 20:00 zapraszam Cię na bezpłatny webinar, na którym poruszę znacznie więcej kwestii!
Między innymi:
➡️ Poznasz 5 pilnie strzeżonych sekretów najlepszych marketingowców na świecie
➡️ Dowiesz się w jaki sposób można pozyskać pierwszego klienta wydając 1,46 zł
➡️ Nauczysz się szybko zamykać sprzedaż za pomocą niezawodnej formuły
➡️ Odkryjesz najskuteczniejsze techniki reklamowe, które zarabiają miliony dla naszych klientów
➡️ Dowiesz się jak szybko i skutecznie możesz wpływać na decyzje Twoich klientów
➡️ Poznasz sposób na “hipnotyzowanie” klienta podczas rozmowy sprzedażowej
🔥 BONUS – dla pierwszych 200 osób dorzucam za darmo ebook „5 błędów, przez które tracisz klientów każdego dnia”
Anty-reklama nr 2
🔥 5 technik psychologicznych, dzięki którym zdobędziesz klienta w 1 dzień!
Czy pozyskiwanie klientów kiedykolwiek było łatwe?
Zależy od branży.
Ale w obecnych czasach, jest trudniejsze niż kiedyś.
Nie ma źródła pozyskiwania klientów, w którym nie ma Twojej konkurencji. Jak się więc wyróżnić? 🤔
❌ Mała podpowiedź – nie będzie to “9 typów nagłówków, które klienci kochają” ani “3 szablony tekstów reklamowych, które zapewniają klientów”…
Może masz tak samo jak ja i nie lubisz, gdy ktoś Ci coś sprzedaje, ale jednak lubisz kupować.
W podobny sposób myślą Twoi klienci, którzy oczekują ZROZUMIENIA.
✅ I tu pojawia się PSYCHOLOGIA MARKETINGU. Zagadkowe pojęcie, które sprawia, że nawet średnie teksty ze słabymi grafikami potrafią generować potężne wyniki!
Co ważne – nie musisz być psychologiem, żeby wykorzystać to w swojej pracy lub firmie. Tak naprawdę jest to prostsze niż się wydaje, jeśli tylko będziemy przestrzegać kilku reguł.
🕒 Opowiem o nich już 17. maja o godzinie 20:00 na BEZPŁATNYM webinarze.
🔥 Jeżeli zapiszesz się już teraz to otrzymasz bezpłatnie ebook „5 błędów, przez które tracisz klientów każdego dnia” (ilość ebooków ograniczona)
To jak – widzimy się❓
Jakie reklamy działały?
Reklam takich jak te powyżej, było jeszcze więcej – wszystkie w podobnym tonie. Jednak, jak pokazują statystyki, nasi odbiorcy oczekiwali czegoś zupełnie innego – więc to im daliśmy!
Poniższe reklamy osiągały współczynnik kliknięć linku na poziomie 2,21% i 3,72%, czyli 2-3 razy więcej niż średnia w tej kampanii. Podobnie było z kosztem kliknięcia linku, który spadł nawet do 0,67 zł!
Jakie reklamy działały?
Reklama 2
Refinansowanie kampanii
Na kampanię łącznie wydaliśmy 1 804 zł. Dało to nam 327 zapisy na webinar, czyli 5,52 zł za 1 zapis – wynik taki, na jaki liczyliśmy przed startem.
Jednak po zapisie na webinar, każdy został przekierowany na OTO (One Time Offer), czyli jednorazową ofertę. Na dedykowanej stronie lądowania, za 27 zł można było kupić mini kurs online „Psychologia marketingu w social mediach”.
Normalnie kurs był sprzedawany za 147 zł, więc oferta wyglądała całkiem atrakcyjnie. Skusiło się na nią 37 osób. Dzięki temu wygenerowaliśmy dodatkowe 999 zł przychodu.
Gdy uwzględnimy ten fakt w naszych obliczeniach, wyjdzie, że na kampanię wydaliśmy nie 1 804 zł, a jedynie 805 zł. Zatem 1 zapis kosztował nas nie 5,52 zł, a 2,46 zł!
Przy kolejnych edycjach na pewno również skorzystamy z tej metody!
W ten sposób z jednej strony my refinansujemy znaczną część kampanii, a z drugiej nasze produkty mogą poznawać nawet ci, którzy nie kupią docelowego produktu.
Podsumowanie
Zaletą puszczania kampanii dla siebie jest to, że można przetestować inne podejścia do reklamy, bez obawy o spadek wyników. Tym razem testowaliśmy nietypowe – żeby nie powiedzieć „brzydkie” – kreacje reklamowe oraz refinansowanie kampanii tańszym produktem.
Mamy jednak pomysły na kolejne testy, jak choćby sprzedaż kursów online za pośrednictwem konsultacji telefonicznych. Jak tylko będziemy mieć więcej ciekawych historii, od razu się nimi podzielę!
Dlaczego dzielę się swoim doświadczeniem?
Marketing to nie tylko grafiki i teksty! Właśnie to chcę pokazać za pomocą opisywanych case studies.
W teorii ktoś może skopiować moje kreacje reklamowe i użyć je u siebie. Jednak nawet najpiękniejsze grafiki i teksty szybko się znudzą odbiorcom.
Co wtedy?
Jak pokazuję na łamach publikacji na mojej stronie, znacznie większą rolę odgrywa psychologia, która idzie za całym procesem.
Tego z kolei nie da się nauczyć – to przychodzi samo, wraz z kolejnymi kampaniami reklamowymi.
Jeśli więc chcesz skorzystać z mojego 10-letniego doświadczenia w marketingu, zapraszam Cię na rozmowę. Umówić się możesz poniżej poprzez formularz lub kalendarz.
Pamiętaj – u mnie płacisz za efekt!